دلایل گرفتگی لوله‌ها و روش‌های باز‌کردن لوله‌ها

گرفتگی-لوله-ها
در این مقاله می خوانید

گرفتگی لوله‌های ساختمان یکی از شایع‌ترین مشکلات در حوزه تأسیسات ساختمانی محسوب می‌شود. علل مختلفی می‌تواند دال بر گرفتگی لوله‌های آب و فاضلاب باشد و بسته به نوع مشکل، روش‌های گوناگونی برای رفع این گرفتگی‌ها پیشنهاد شده است.

دلایل گرفتگی لوله‌های ساختمان

تجمع رسوبات

فاضلاب و آبی که در لوله های فاضلاب جاری است شامل مقادیری زیادی از املاح معدنی، فضولات و… است که با گذر زمان در داخل لوله‌ها رسوب می‌کنند و می‌توانند موجب انسداد و در نهایت گرفتگی لوله‌ها شوند.

تجمع ضایعات غذایی

اگر شما از افرادی هستید که باقی مانده و پسماند و ضایعات مواد غذایی را در لوله می‌ریزید بدانید، باقی‌مانده غذاها می‌توانند به تدریج باعث ایجاد گرفتگی شدید در لوله‌های فاضلاب شوند.

پرز و مو

در حمام و دست‌شویی، پرز لباس‌ها، مو، شامپو و.. می‌توانند به مرور در لوله‌ها انباشته شده و باعث گرفتگی شوند. برای جلوگیری از ورود این اجسام باید از صافی های مخصوص (سرچاهی) استفاده کرد.

دستمال کاغذی و محصولات بهداشتی

بسیاری افراد در توالت های منازل از دستمال کاغذی استفاده میکنند و سپس آن را در داخل چاه توالت رها میکنند. خیال میکنند به دلیل حجم بالای این لوله ها، دستمال کاغذی به راحتی میتواند عبور کند.

اما خوب است بدانید به دلیل ساختار آنها معمولا به جداره لوله ها می‌چسبند. استفاده بیش از حد و دفع نادرست این موارد یکی از دلایل عمده گرفتگی لوله‌ها می‌باشد.

روغن و چربی

ریختن روغن و چربی‌های ظروف هنگام شستشو در سینک ظرفشویی یکی دیگر از علت های گرفتگی لوله هاست. روغن ظروف که در سینک ظرف‌شویی ریخته میشود به داخل لوله ها رفته و پس از سرد شدن کاملا سفت شده و می‌تواند مسیر لوله را مسدود کند.

روش‌های باز کردن لوله‌ها

روش‌های باز کردن لوله‌ها

روش‌های خانگی

لوله بازکن دستی: استفاده از لوله بازکن دستی (تلمبه دستی) برای ایجاد فشار و جابجایی مواد گرفتگی و در نهایت باز شدن لوله.
ترکیب جوش شیرین و سرکه: این ترکیب معجزه آسا می‌توان برای حل کردن گرفتگی‌های سطحی بسیار عالی و کارآمد باشد.

روش‌های شیمیایی

استفاده از مواد شیمیایی بازکننده لوله یکی دیگر از روش هاست که البته ما اصلا توصیه نمی‌کنیم خودتان برای استفاده از آنها اقدام کنید. این مواد باید با احتیاط و دقت و توسط یک متخصص استفاده شود.

یک متخصص پس از بررسی کامل شرایط میتواند تشخیص دهد که برای لوله از چه موادی و چگونه استفاده کنید. چرا که استفاده نادرست به راحتی ممکن است به لوله‌ها آسیب بزنند.

روش‌های مکانیکی

استفاده از فنر مخصوص برای باز کردن لوله ها یکی از رایج ترین روش های باز کردن لوله ها شناخته می شود. به این روش فنرزنی لوله ها گفته میشود.

در این روش فنر لوله بازکنی به سر دریل یا دستگاه لوله بازکنی متصل میشود و با چرخش دورانی در داخل لوله ها باعث رفع گرفتگی لوله ها میشود. روش فنرزنی میتواند گرفتگی‌های شدید و عمیق لوله ها را نیز برطرف می‌کند.

روش‌های حرفه‌ای

در صورت شدید بودن و پیچیدگی گرفتگی، باید از متخصصین و شرکت های خدمات لوله بازکنی که در این زمینه باتجربه هستند کمک بگیرید. خدماتی که این شرکت ها ارائه می‌دهند شامل:

استفاده از دوربین‌های مخصوص برای تشخیص دقیق محل گرفتگی و استفاده از تجهیزات حرفه‌ای مانند دستگاه‌های لوله بازکنی، ژنراتور لوله بازکنی، فنر لوله بازکنی فولادی و سه نظام، دستگاه تراکم هوا، دستگاه واتر‌جت لوله بازکنی و… است. اما بدانید در این زمینه مهمترین بخش تجربه و حرفه ای بودن متخصص لوله بازکن است که میتواند کمک کننده باشد.

پیشگیری از گرفتگی لوله‌های ساختمان

بیاد داشته باشید پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، بنابراین بهتر است اقداماتی نظیر تمیز کاری دوره‌ای سیفون‌ها، نصب صافی در سینک آشپزخانه و حمام، عدم ریختن مواد جامد در لوله ها، گرفتن چربی ظروف قبل از شستشو و… انجام شود تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل آید.

خدمات لوله بازکنی در مشهد

اگر نیاز به خدمات لوله بازکنی در مشهد را دارید و به دنبال یک شرکت معتبر و مجرب هستید، شرکت لوله بازکنی نانو مشهد را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این شرکت با ۲۰ سال سابقه کاری، ۷ شعبه فعال و تعداد بالایی از نیروهای فنی لوله بازکن، آماده ارائه خدمات در تمامی ساعات شبانه روز (۲۴ ساعته) و بدون تعطیلی (۷ روز هفته) می‌باشد. همچنین ارائه فاکتور رسمی، ضمانتنامه ۱ تا ۳ ساله، تضمین قیمت مناسب،دریافت مبلغ فقط در صورت بازشدن لوله و بازدید رایگان از دیگر ویژگی‌های این شرکت می‌باشد.

برای ثبت درخواست خدمات میتوانید با شماره 09150472807 بصورت شبانه روزی در تماس باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *