انواع نم زدگی و علت آن‌ها

انواع نم زدگی و علت آن‌ها
در این مقاله می خوانید

نم زدگی ساختمان یکی از مشکلات ساختمان است که در صورت عدم رسیدگی به تاسیسات لوله کشی ساختمان ممکن است با آن مواجه شوید. نوع هر نم زدگی و رطوبت میتواند علت مختلفی نیز داشته باشد. با شناخت این عوامل تا حد زیادی میتوان علت آن را تشخیص داد و برای رفع نم و رطوبت ساختمان اقدام نمود. در ادامه مقاله به انواع نم زدگی و علت پدید آمدن آنها می پردازیم:

نم زدگی لوله آب آشامیدنی

این نوع از نم زدگی همان طور که از نامش پیداست، نقص در قسمت لوله‌های آب آشامیدنی باعث نفوذ آب به خارج از لوله ها شده است. معمولا در این نوع از نم زدگی محل نم زدگی داخل ساختمان و در مجاورت لوله کشی های آب اتفاق می افتد. نشتی از یکی لوله های آب مصرفی باعث تخریب و آسیب دیدن بخش های دیگر از ساختمان نیز می شود. برای تشخیص و رفع این مورد نم زدگی از دستگاه مخصوص تشخیص ترکیدگی لوله استفاده می شود، که کار را بسیار آسان و راحت تر کرده است.

نم زدگی لوله فاضلاب

علت این نوع نم زدگی نیز نقص در قسمت لوله کشی فاظلاب ساختمان می باشد. باید توجه داشته باشید، این مورد نشتی بسیار متفاوت با نم زدگی حاصل از لوله آب مصرفی ساختمان می باشد. در این مورد شدت نشتی کمتر از مورد قبلی است اما بسیار رایج تر است و بیشتر نم زدگی های ساختمان معمولا نم زدگی با لوله فاضلاب می باشد. برای تشخیص این نوع نم زدگی، دستگاه تخصصی وجود ندارد اما یک متخصص با تجربه با آزمایش های مخصوص میتواند آن را بخوبی تشخیص دهد.

نم زدگی با آب باران

این نوع نم زدگی بیشتر در فصل های که بارندگی اتفاق می افتد و بیشتر است. معمولا علت نف آب باران به دلیل مشکل در قسمت عایق پشت بام های ساختمان می‌باشد. این مورد باید هر چی سریع تر مورد بررسی قرار بگیر، زیرا به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن و حجم بالای آب در لوله ها میتواند در مدت کوتاهی آسیب های جبران ناپذیری به ساختمان وارد می کند.

با توجه به انواع نم زدگی که در بحش های قبل به آنها پرداختیم، هر کدام نیز راه حل رفع مخصوص خودش را دارد. اولین اقدام برای رفع نم زدگی در ساختمان پیدا کردن علت آن است. سعی کنید از سرویسکاران ماهر و با تجربه برای حل این مشکل کمک بگیرید.

 رفع نم زدگی بدون تخریب در مشهد

برای رفع نم انواع نم زدگی لوله های ساختمان، راه های مختلف و گوناگونی با توجه به علت نم وجود دارد. رفع نم بدون تخریب، کنده کاری و کثیفی محیط در مشهد، یکی از خدمات تخصصی شرکت نانو مشهد است. روش جدید تشخیص و رفع نم با مواد نانو بسیار پرطرفدار و با رضایت بالا همراه بوده و هست. در این روش هم هزینه کمتری پرداخت می کنید هم دردسر کنده کاری و کثیفی محیط را ندارید. جهت در خواست خدمات رفع نم و رطوبت در مشهد میتوانید با شماره تماس 09150472807 تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *