انواع لوازم لوله بازکنی

لوازم لوله بازکنی
در این مقاله می خوانید

لوازم لوله بازکنی انواع مختلفی دارد که بستگی به نوع گرفتگی لوله استفاده از آن ها متفاوت است. برای باز کردن لوله به صورت استاندارد، باید تجهیزات لازم (در ادامه مقاله توضیح داده شده است) و همچنین تجربه و دانش کافی را داشته باشید.

در گذشته برای بازکردن لوله‌ها از لوازم ساده مثل: اسید لوله بازکنی، تلمبه دستی لوله بازکن، چوب و یا فشار آب استفاده می کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوزی در صنعت ساختمان و حوزه لوله بازکنی فاضلاب، با توجه به جنس لوله و نوع لوله کشی ساختمان استفاده و بکارگیری لوازم و تجهیزات لوله بازکنی متفاوت و پیشرفته شده است. . در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از لوازم و تجهیزات رایج لوله بازکنی آشنا کنیم.

فنر لوله بازکنی

فنر لوله بازکنی دارای چند نوع متفاوت است.

  1. فنر فولادی :فنر حرفه ای یا صنعتی
  2. فنر دستی: جنس ضعیف و مصارف خانگی که اصلا استفاده از آن توصیه نمی شود

ژنراتور یا دریل لوله بازکنی

فنر برای ورود و بازکردن لوله نیاز به نیروی محرکه دارد. این نیرو محرکه میتواند توسط ژنراتور و یا دریل لوله بازکنی تامین و به فنر وارد گردد .

پمپ باد نیتروژن

در برخی از موارد مسدودی و گرفتکی که لوله آسیب دیده و یا با فنر بازکردن امکان آسیب دیدن وجود دارد, از پمپ باد نیتروژن برای رفع گرفتگی لوله استفاده می کنند .

مواد یا محلول لوله بازکنی

مواد یا محلول لوله بازکنی برای موارد خاص که لوله رسوبات زیادی دارد استفاده میشود. اگر جسم سختی مانند سیمان یا مصالح ساختمانی داخل لوله باشد از مواد لوله بازکنی برای بازکردن لوله‌ها استفاده می شود.

دوربین آندوسکوپی لوله

دوربین های آندوسکوپی یک تکنولوژی جدید است که برای در آوردن اجسام از داخل لوله و یا بررسی علت های گرفتگی یا شستگی لوله استفاده می شود.

واترجت لوله بازکنی

از واتر جت لوله بازکنی بیشتر برای گرفتگی لوله های بزرگ و یا خط اصلی ساختمان های با تعداد واحد بالا استفاده میشود. این دستگاه بسیار قدرتمند است اما هزینه انجام خدمات آن نسبتا بالاست.

مزایا و معایب لوازم و تجهیزات لوله بازکنی

لوازم و تجهیزات لوله بازکنی، با توجه به نوع لوله کشی و جنس لوله استفاده شده بکار گرفته می شود. اما چگونه باید بهترین روش و لوازم مورد نیاز برای بازکردن لوله‌ها ‌را تشخیص بدهیم؟ برای جواب دادن به این سوال باید تجربه و دانش کافی برای مبحث لوله بازکنی را داشته باشید.

اما اگر بخواهیم به صورت کلی و جامع به این سوال پاسخ دهیم، فنر و دریل لوله بازکنی از نظر اقتصادی روشی به صرفه می باشد. از نظر آسیب نیز کمترین صدمه به لوله را فنر و دریل دارد. اگر دانش کافی ندارید، اقدام به رفع به رفع گرفتگی نکنید. این کار ممکن است، صدمات جبران نشدنی به لوله و خودتان وارد کنید.

در انتها اگر ساکن شهر مشهد هستید و نیاز به خدمات لوله بازکنی در مشهد را دارید میتوانید بصورت شبانه روزی با شرکت لوله بازکنی نانو مشهد با شماره تماس 09150472807 تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *